Strijkviertel 46 B 3454PN De Meern
Bedrijfshal te koop aangeboden op Strijkviertel 46 B in De Meern
Strijkviertel 46 B t/m E (3454 PN) De Meern.
ALGEMEEN
Het betreft een bedrijfsverzamelcomplex bestaande uit vier zelfstandige bedrijfsunits, waarvan er 3 in verhuurde staat zijn. De vierde unit is thans in gebruik bij de huidige eigenaar en zal bij verkoop leeg worden opgeleverd.
LIGGING EN BEREIKBAARHEID
Bedrijfsverzamelcomplex op het bedrijventerrein ‘Oudenrijn’ in De Meern. Door de centrale ligging op het knooppunt Oudenrijn aan zowel de rijksweg A-2 als A-12 is een goede bereikbaarheid gegarandeerd.
Per Auto
Het bedrijventerrein is zeer goed bereikbaar met eigen vervoer en bevindt zich op steenworp afstand van het knooppunt Oudenrijn, waar de rijkswegen A2 en A12 elkaar kruisen. Beide rijkswegen kennen een afslag De Meern een goede bereikbaarheid in alle richtingen is hiermee gewaarborgd.
Per openbaar vervoer
Er wordt een uitstekende spitsbusverbinding onderhouden met onder andere Utrecht CS.
OPPERVLAKTE
Het voor verkoop beschikbare vloeroppervlak bedraagt totaal circa 1.192 m², onderverdeeld als volgt:
Adres
Strijkviertel 46B
Bedrijfsruimte Ca. 386 m²
Kantoorruimte Ca. 90 m²
Strijkviertel 46C
Bedrijfsruimte Ca. 166 m²
Kantoorruimte Ca. 102 m²
Strijkviertel 46D
Bedrijfsruimte Ca. 182 m²
Kantoorruimte Ca. 52 m²
Strijkviertel 46E
Bedrijfsruimte Ca. 165 m²
Kantoorruimte Ca. 49 m²
Voor Strijkviertel 46B en 46E is er een meetrapport opgesteld.
Voor 46C en 46D zijn de vermelde metrages uitsluitend indicatief. Het object is niet conform de meetnorm van het normblad NEN2580 ingemeten en derhalve kan geen enkel recht worden ontleend aan de genoemde metrages.
BOUWJAAR
1993.
KADASTRALE GEGEVENS
Gemeente: Oudenrijn
Sectie: A
Nummer: 3208
Kadastrale perceelgrootte: 1.621 m²
Zakelijk recht: Eigendom
BESTEMMING
Vigerend is het bestemmingsplan “Oudenrijn, De Meern", onherroepelijk vastgesteld d.d. 23-12-2014, geconsolideerd d.d. 03-06-2015. Op de plankaart is het object aangemerkt met bestemming “Bedrijventerrein" met functieaanduiding bedrijf tot en met categorie 3.2.
Voor nadere informatie omtrent de bestemming en gebruikersmogelijkheden verwijzen wij u naar de gemeente Utrecht.
OPLEVERINGSNIVEAU
Het object wordt opgeleverd in de huidige gebruikte, bouwkundige en technische en milieukundige staat, met onder andere de navolgende voorzieningen:
Bedrijfsruimte:
• vrije hoogte deels circa 6 meter;
• vloerbelasting circa 1.500 kg/m² (begane grond);
• betonvloer (begane grond);
• handmatig bedienbare overheaddeuren;
• loopdeur (46B)
• heaters;
• TL-opbouwverlichtingsarmaturen;
• meterkasten met bemetering.
Kantoorruimte:
• deels systeemplafonds met verlichtingsarmaturen;
• bestaande scheidingswanden;
• centrale verwarming voorzien van radiatoren;
• pantry’s;
• deels voorzien van airco splitsunits
• toiletten;
• deels voorzien van kabelgoten.
PARKEREN
Er is ruime parkeergelegenheid op eigen terrein aanwezig.
ENERGIELABEL
B.
HUURINFORMATIE
Op dit moment wordt het bedrijfsverzamelcomplex verhuurd aan 5 huurders. De huidige huuropbrengst bedraagt totaal € 74.208,--. De huurovereenkomsten hebben de volgende kerngegevens:
STRIJKVIERTEL 46B
Huurder: Huurder 46B
Ingangsdatum: 1 november 2019
Duur: 5 jaar + aansluitende perioden van 5 jaar
Opzegtermijn: 6 maanden
Aanvangshuurprijs: € 22.500,-- per jaar (kale huurprijs)
Huidige huurprijs: € 1.946,70 per maand;
Indexering: Jaarlijks per 1 november, voor het eerst 1 november 2020
Servicekosten: € 75,-- per maand
Nutsbedrijven: Huurder is zelf contractant van de nutsbedrijven.
Bijzonderheden: Er wordt geen omzetbelasting over de huurprijs in rekening gebracht. Huurder is 3% van de kale geïndexeerde huurprijs wegens BTW derving aan verhuurder verschuldigd.
STRIJKVIERTEL 46C (BEGANE GROND)
Huurder: Huurder 46C
Ingangsdatum: 1 februari 2024
Duur: 1 jaar en eindigende van rechtswege per 31 januari 2025
Opzegtermijn: geen
Aanvangshuurprijs: € 10.200,-- per jaar
Huidige huurprijs: € 850,-- per maand
Servicekosten: € 200,-- per maand als verrekenbaar voorschot voor waterverbruik, onderhoud buitenterrein, onderhoud dak en administratiekosten ad. 5%
Nutsbedrijven: Verhuurder is contractant van de nutsleveranciers voor gas, water en elektra. Er zal een verdeling naar rato verbruik met de huurder op de eerste verdieping plaatsvinden door middel van tussenmeters.
STRIJKVIERTEL 46C (1E VERDIEPING)
Huurder: Huurder 46C
Ingangsdatum: 1 maart 2020
Duur: 5 jaar + telkens 5 jaar
Opzegtermijn: 6 maanden
Aanvangshuurprijs: € 6.528,-- (€ 8.160,-- minus 20% korting)
Huidige huurprijs: € 544,-- per maand
Indexering: Jaarlijks per 1 maart, voor het eerst per 1 maart 2021
Servicekosten: € 35,-- per maand als verrekenbaar voorschot voor waterverbruik, onderhoud buitenterrein, onderhoud dak en administratiekosten ad. 5%
Nutsbedrijven: Verhuurder is contractant van de nuts¬leveranciers voor gas, water en elektra. Er zal een verdeling naar rato verbruik met de huurder op de eerste verdieping plaatsvinden door middel van tussenmeters.
Bijzonderheden: Er wordt geen omzetbelasting over de huurprijs in rekening gebracht.
Verhuurder is tevens bestuurder van de Stichting. Verhuurder geeft om belangenverstrengeling te voorkomen een doorlopende korting op de markthuurwaarde van 20%
STRIJKVIERTEL 46D
Bij verkoop komt deze ruimte leeg. Deze ruimte is thans verhuurd voor € 15.000,-- per jaar en is voorzien van complete plofkamers voor vuurwerkopslag.
STRIJKVIERTEL 46E
Huurder: Huurder 46E
Ingangsdatum: 1 juni 2023
Duur: 3 jaar + aansluitende perioden van telkens 3 jaar
Opzegtermijn: 12 maanden
Aanvangshuurprijs: € 19.980,-- per jaar
Huidige huurprijs: € 1.665,-- per maand
Indexering: Jaarlijks per 1 juni, voor het eerst 1 juni 2024
Servicekosten: € 35,-- per maand als verrekenbaar voorschot voor waterverbruik, onderhoud buitenterrein en administratiekosten ad. 5%
Nutsbedrijven: Huurder is zelf contractant van de nutsbedrijven voor wat betreft gas en elektra
KOOPPRIJS
€ 1.400.000,-- kosten koper. Partijen zullen niet opteren voor een met omzetbelasting belaste levering. Alle kosten verbonden aan de eigendomsoverdracht, waaronder te verstaan de notariële kosten (o.a. koopovereenkomst, akte van levering), kadastraal recht, verschuldigde overdrachtsbelasting, eventuele omzetbelasting en de kosten wegens de levering en overdracht van het verkochte zijn voor rekening van koper.
ONDERMAAT/OVERMAAT
Indien de opgegeven grootte (ondermaat/overmaat) van de onroerende zaak niet juist is, ontleent geen van partijen daaraan rechten.
AANVAARDING/LEVERING
De onroerende zaak wordt geleverd in de huidige gebruikte, bouwkundige, technische, milieukundige, juridische en (deels) verhuurde staat, de staat “as-is" met alle daarbij behorende rechten en aanspraken, lasten en beperkingen, zichtbare en onzichtbare gebreken, heersende en lijdende erfdienst- baarheden, en kwalitatieve rechten en plichten, doch vrij van hypotheken, beslagen en inschrijvingen daarvan. De koper dient kennis te nemen van de inhoud van de laatste akte van levering.
MILIEU
Het is de verkoper niet bekend dat de onroerende zaak verontreiniging bevat die ten nadele strekt van het beoogde gebruik, dan wel kan leiden tot een verplichting tot sanering of andere maatregelen, en dat er ondergrondse tanks voor het opslaan van (vloei-)stoffen aanwezig zijn. Het is de verkoper niet bekend dat er (bouw-)materialen zijn toegepast die op enigerlei wijze schadelijk zijn voor mens of milieu of agressief zijn ten opzichte van andere toegepaste materialen. Koper aanvaardt de milieukundige toestand van de onroerende zaak in de huidige staat en vrijwaart verkoper voor eventuele aanspraken van derden ter zake. Koper is bekend met de inhoud van het verkennend bodemonderzoek d.d. 10-12-2001 verricht door Van Dijk Geo- en Milietechniek B.V. opdracht¬nummer 5336.01. Verontreinigings- en restrisico van de bijbehorende grond en grondwater, alle eigenschappen en verontreinigingen, de eventuele aanwezigheid van asbesthoudende stoffen en/of schadelijke materialen en/of stoffen, zowel de bekende als de onbekende, komen voor rekening en risico van koper. Koper vrijwaart verkoper voor alle aanspraken, claims en verplichtingen te dier zake.
NOTARISKANTOOR
Koper is vrij om te bepalen welk notariskantoor zal worden belast met het opmaken van de koopovereenkomst en de notariële akte van levering.
KOOPOVEREENKOMST
In de op te maken koopovereenkomst zullen de gebruikelijke bepalingen worden opgenomen. Daarnaast zullen de koopovereenkomst en de akte van levering die bedingen bevatten die de notaris nodig acht en normaal gebruikelijk zijn.
ZEKERHEIDSSTELLING
Koper dient binnen 14 dagen na ondertekening van de koopovereenkomst een bankgarantie te stellen van 10% van de koopsom aan het notariskantoor.
AANVAARDING
In overleg.
Kenmerken
Aangeboden als | Kopen |
---|---|
Koopprijs | €1.400.000 kosten koper |
Oppervlakte | 1.192 m² |
Bouwjaar | 1993 |
Gebruiksdoel | Bedrijfshal |
Overige gebruiksdoelen | Bedrijfsruimte |
Voorzieningen | Betonvloer, heater, toilet, en pantry |
Buurt | Bedrijvengebied Oudenrijn |
Wijk | Vleuten-De Meern |
In de buurt
De 10 meest populaire buurten in de omgeving om een bedrijfshal te kopen zijn: Bedrijventerrein Lageweide (26), Bedrijvengebied Oudenrijn (16), De Liesbosch (10), Schepenbuurt, Cartesiusweg e.o. (7), Rijnvliet (6), Bedrijventerrein De Wetering (4), Bedrijvengebied Kanaleneiland (2), Nieuw Engeland, Th. a. Kempisplantsoen en omgeving (2), Springweg en omgeving Geertebuurt (2), Bedrijventerrein Andelst Oost (1)
De 3 meest populaire bedrijventerreinen in de omgeving om een bedrijfshal te kopen zijn: Cartesiuswegterrein (6), Demkade (1), Trekkersveld I en II (1)
Over De Meern
De Meern heeft een oppervlakte van 9,04 km2 en ligt in de gemeente Utrecht, met ruim 359.370 inwoners.
Waar in De Meern staat ruimte te huur of te koop?
in totaal van 0 straten
Vragen of opmerkingen
Zoekt u een bedrijfshal te koop in De Meern? We bieden u nu een unieke ruimte aan te De Meern. Deze ruimte heeft een totale beschikbare oppervlakte van 1.192 m² te koop en ligt op Strijkviertel 46 B in De Meern.
Heeft u interesse in dit object, vul dan het aanvraagformulier in. Wij brengen u rechtstreeks in contact met de makelaar of eigenaar van de ruimte zodat u direct een bezichtiging kunt inplannen of extra informatie kunt opvragen. Deze info niet juist?
Klik hier indien bovenstaande informatie niet juist is en u ons hiervan op de hoogte wilt stellen.