Wolwevershaven 30 3311AW Dordrecht
Kantoor te huur aangeboden op Wolwevershaven 30 in Dordrecht
In het monumentale kantoorgebouw ‘Stokholm’ wordt een kantoorunit te huur aangeboden.
Het pand is in 1730 oorspronkelijk gebouwd als pakhuis voor graanopslag en is jaren later volledig gerenoveerd tot een hedendaags en stijlvol kantoorgebouw.
Over het gehele pand zijn diverse units aanwezig, zowel aan de voorzijde als aan de achterzijde van het pand. Beide zijden hebben een prachtig uitzicht. Aan de achterzijde is er een fantastisch uitzicht over het drierivierenpunt en aan de voorzijde van het pand kijkt u mooi weg over de Wolwevershaven en Kuipershaven.
Op de begane grond is een sportschool gevestigd waar veel huurders, tegen betaling, gebruik van maken.
De bereikbaarheid van het gebouw is goed. De A16 bevindt zich op slechts enkele minuten autorijden en als u het kantoorgebouw uitloopt wandelt u zo de stad in!
Voor de deur van gebouw Stokholm is er voldoende mogelijkheid tot betaald parkeren. Voor meer informatie over het verstrekken van (eventuele) vergunningen kunt u contact opnemen met de gemeente Dordrecht.
Kadastrale aanduiding
Gemeente Dordrecht, Sectie F, Nummer 25, Groot 510 m².
Indeling
Ca. 181 m² Kantoorruimte op de derde verdieping aan de achterzijde;
Ca. 100 m² Kantoorruimte op de vierde verdieping
Bovenstaande metrages zijn inclusief toeslag gemeenschappelijke ruimte.
Voormelde oppervlakten zijn indicatief berekend aan de hand van opname ter plaatse, op basis van plattegrondtekeningen en informatie verkregen via oppervlakten zijn zo secuur mogelijk vastgesteld, doch mogen niet worden aangemerkt als verhuurbare oppervlakte zoals gedefinieerd door het Nederlands Normalisatie-instituut in bijlage B van NEN 2580.
Onder- danwel overmaat van het metrage zal nimmer (kunnen) leiden tot enige verrekening van de huurprijs en/of eventuele kosten bijkomende leveringen en diensten, tijdens de periode van deze huurovereenkomst met inbegrip van eventuele verlenging(en) hiervan.
Voorzieningen
Het object zal vrij van huur en gebruik (schoon en ontruimd) worden opgeleverd in de huidige staat met onder andere de volgende voorzieningen:
- Brandmeld- en ontruimingsinstallatie;
- Personenlift;
- Brandpreventiemiddelen;
- Intercominstallatie;
- Gescheiden dames- en herentoiletten op elke verdieping;
- Centrale ontvangsthal;
- Voorportaal met brievenbussen;
- Vloerbekleding*;
- Pantry*;
- Huidig inbouwpakket*;
- Vluchtrouteaanduiding;
- MIVA-toilet op de begane grond;
- Noodtrappenhuis;
- AED;
- Te openen ramen;
- Verwarming middels radiatoren;
- Centraal afvalpunt;
- Sportschool op de begane grond (tegen betaling);
De met een sterretje (*) gearceerde voorzieningen zullen “om niet" aan huurder ter beschikking worden gesteld. Huurder mag dus gebruik maken van deze voorzieningen, doch deze voorzieningen behoren niet tot het gehuurde. Verhuurder staat niet in voor de werking van deze voorzieningen. Eventuele vervanging of onderhoud van deze voorzieningen is geheel voor rekening van huurder.
Huurprijs
Kantoorruimte gelegen op de derde verdieping: € 2.250,00 per maand.
Kantoorruimte gelegen op de vierde verdieping: € 1.250,00 per maand.
Bovengenoemde huurprijzen zijn exclusief BTW, servicekosten en BTW over de servicekosten.
Huur te voldoen bij vooruitbetaling per maand of per kwartaal.
Huurprijsaanpassing
Jaarlijks, voor het eerst één jaar na datum huuringang, op basis van de wijziging van het prijsindexcijfer volgens de consumentenprijsindex (CPI) reeks CPI-Alle Huishoudens (2015=100), gepubliceerd door het Centraal Bureau voor de Statistiek (CBS).
Huurtermijn
Flexibel huurtermijn is bespreekbaar.
Opzegtermijn
Wederzijdse opzegtermijn van drie maanden tegen het einde van een huurperiode.
Omzetbelasting
Het uitgangspunt is dat Huurder het gehuurde voor tenminste het bij Wet vastgestelde of nader vast te stellen minimumpercentage blijvend zal gebruiken voor prestaties die recht geven op aftrek van omzetbelasting, zodanig dat met de ondertekening van de huurovereenkomst zal worden geopteerd voor belaste (ver-)huur. Indien Huurder na de huuringangsdatum niet of niet meer aan dit uitgangspunt kan voldoen, zal de huurprijs worden verhoogd, zodanig dat Verhuurder wordt gecompenseerd voor de gevolgen van het vervallen van de mogelijkheid van het verrekenen van omzetbelasting.
Bijkomende kosten
Bovenop en gelijktijdig met de periodiek verschuldigde huurprijs zal door verhuurder een verrekenbaar voorschot worden berekend ter grootte van € 40,00 per m² per jaar voor onder andere de navolgende leveringen en diensten:
- warmtelevering en waterlevering;
- elektriciteitslevering voor het gehuurde, alsmede ten behoeve van de gemeenschappelijke ruimten;
- glasverzekering van alle gevelruiten in het gehuurde dienende tot lichtdoorlating;
- periodiek onderhoud technische installaties, zoals van: liftinstallatie, centrale verwarmingsinstallatie, hydrofoorinstallatie, warmwaterinstallatie, zwakstroominstallatie van de gemeenschappelijke ruimten, brandmeldinstallatie, luchtbehandelingsinstallatie;-onderhoud van de algemene toegangsdeuren;
- schoonhouden (dagelijks) van de gemeenschappelijke ruimten;
- ruiten wassen aan de buitenzijde (circa 5 maal per jaar);
- diverse overige voorzieningen, waaronder vervanging lampen van de gemeenschappelijke ruimten, onderhoud plantenbakken van de gemeenschappelijke ruimten, vuilafvoer en levering toiletartikelen;
- administratiekosten van 5% over bedoelde leveringen en diensten.
Zekerheidsstelling
Een waarborgsom of bankgarantie ter grootte van een betalingsverplichting van drie maanden, inclusief BTW.
Huurovereenkomst
Standaard huurovereenkomst kantoorruimte en andere bedrijfsruimte in de zin van artikel 7:230a BW, vastgesteld door de Raad voor Onroerende Zaken (ROZ) in februari 2015.
Bestemmingsplan
Bij de gemeente Dordrecht valt het complex in het vigerende bestemmingsplan: “Historische Binnenstad" dat werd vastgesteld bij Raadsbesluit van 22 februari 2011.
Op grond van artikel 6 van de bestemmingsplanvoorschriften is de bestemming van de objecten: “Gemengd – 1"
De voor ‘’Gemengd – 1’’ aangewezen gronden zijn bestemd voor onder andere:
a) wonen
b) detailhandel;
c) dienstverlening;
d) horeca-1;
e) horeca-2;
f) bedrijf
g) maatschappelijk
h) kantoor
i) atelier
j) cultuur en ontspanning
k) parkeren
l) openbare verbinding
m) fietsenstalling
n) bij de bestemming behorende voorzieningen
In artikel 6.4 van het bestemmingsplan is onder “specifieke gebruiksregels" opgenomen dat de functie Horeca 1 is niet toegestaan op betreffende locatie en Horeca 2 is slechts toegestaan als de bestemmingsplankaart dat aangeeft.
Burgemeester en Wethouders hebben een binnenplanse vrijstellingsbevoegdheid om af te wijken van de gebruiksregels.
De bovenstaande gegevens, betreffende de bestemming zijn gedownload via de internetsite per toestandsdatum 17 juni 2021.
Gebruik
Huurder is te allen tijde zelf volledig verantwoordelijk voor het aanvragen van de eventueel benodigde goedkeuringen en/of vergunningen van het bevoegd gezag om zich op locatie te mogen vestigen.
Indien na ondertekening van de huurovereenkomst blijkt dat het gebruik van Huurder strijdig is met de ter plaatse geldende publiekrechtelijke of privaatrechtelijke bestemming, kan Huurder de Verhuurder daar nimmer voor aansprakelijk stellen. Het toetsen of het beoogde gebruik publiek- of privaatrechtelijk is toegestaan, betreft volledig de verantwoordelijkheid van Huurder.
Energielabel
Het pand betreft een rijksmonument, een energielabel is derhalve niet van toepassing.
Datum van oplevering
In overleg, kan spoedig.
Wet ter voorkoming van witwassen en financieren van terrorisme
Als makelaar en taxateur zijn wij verplicht om aan de richtlijnen van de Wet ter voorkoming van witwassen en financieren terrorisme (Wwft) te voldoen.
Naar aanleiding van bovenstaande wetgeving dienen wij van verkopers en kopers een cliëntonderzoek uit te voeren, waarvoor de onderstaande stukken dienen te worden aangeleverd.
- Uittreksel Kamer van Koophandel;
- Kopie geldig legitimatiebewijs van de tekenbevoegde;
Privacy
Ooms respecteert uw recht op privacy en garandeert dat uw persoons- en bedrijfsgegevens op een vertrouwelijke en verantwoordelijke wijze zullen worden behandeld, overeenkomstig de richtlijnen uit de Algemene Verordening Gegevensbescherming (AVG).
Disclaimer
Nadrukkelijk is vermeld dat deze informatieverstrekking niet als een aanbieding of offerte mag worden beschouwd. Aan deze gegevens kunnen geen rechten worden ontleend.
Kenmerken
Aangeboden als | Huur |
---|---|
Huurprijs | € 1.250 per maand |
Oppervlakte | 181 m² |
Bouwjaar | 1730 |
Gebruiksdoel | Kantoor |
Voorzieningen | Te openen ramen, toilet, pantry, en verwarming |
Buurt | Nieuwe Haven en omgeving |
Wijk | Binnenstad |
In de buurt
De 9 meest populaire buurten in de omgeving om een kantoor te huren zijn: Vinkenwaard (8), Beverwijcksplein en omgeving (7), Burgemeester de Raadtsingel en omgeving (6), Ambachtszone (5), Industriegebied Groote Lindt (5), 1e Merwedehaven en omgeving (4), De Geer-West (3), Van Ravesteijn-erf en omgeving (3), Westpolder (3)
De 10 meest populaire bedrijventerreinen in de omgeving om een kantoor te huren zijn: Vinkenwaard-Zuid (6), Groote Lindt (5), 1e Merwedehaven+Oostpoort (4), Ambachtsezoom (3), De Geer-Achterlindt (3), Amstelwijck; Bedrijven (2), Bedrijvenpark Langeweg (2), De Sandeling (2), Develpoort (2), Dordtse Kil II (2)
Over Dordrecht
Dordrecht heeft een oppervlakte van 99,48 km2 met ruim 119.115 inwoners.
Waar in Dordrecht staat ruimte te huur of te koop?
Aventurijn (8) , Jade (8) , Voorstraat (8) , Johan de Wittstraat (7) , Kerkeplaat (7) , Olivijn (7) , Smaragd (7) , Calandstraat (6) , Spuiboulevard (6) , Kamerlingh Onnesweg (5) in totaal van 0 straten
Vragen of opmerkingen
Zoekt u een kantoor te huur in Dordrecht? We bieden u nu een unieke ruimte aan te Dordrecht. Dit kantoor heeft een totale beschikbare oppervlakte van 181 m² te huur en ligt op Wolwevershaven 30 in Dordrecht.
Heeft u interesse in dit object, vul dan het aanvraagformulier in. Wij brengen u rechtstreeks in contact met de makelaar of eigenaar van de ruimte zodat u direct een bezichtiging kunt inplannen of extra informatie kunt opvragen. Deze info niet juist?
Klik hier indien bovenstaande informatie niet juist is en u ons hiervan op de hoogte wilt stellen.